unnamed (9)

Mitros verbetert processen door gebruik IBAN-Naam Check voor Bedrijven

Klantcasus Mitros 

Integratie van API voor organisaties
Typefouten in tenaamstellingen voorkomen
Altijd de juiste klantgegevens
Minder tijd kwijt aan handmatige systeemaanpassingen

Woningcorporatie Mitros maakt gebruik van de IBAN-Naam Check voor Bedrijven om nieuwe en bestaande leveranciers te checken, zodat ze altijd de meest recente (klant)gegevens hebben. 

 

Herman Verra, senior financiële administratie bij Mitros is erg tevreden over de IBAN-Naam Check: ‘’Dankzij deze oplossing weten wij zeker dat we aan de juiste persoon of organisatie betalen. Daarnaast worden typefouten in tenaamstellingen voorkomen en heeft Mitros een opgeschoond databestand. Dit zorgt voor zekerheid binnen de organisatie.”

Geen typefouten

Een interimmer bij Mitros kreeg de opdracht om een aantal verbetertrajecten te doen, waaronder: hoe weten we dat het rekeningnummer van de begunstigde juist is? Om dit te controleren en fraude en fouten te voorkomen, kwam Mitros terecht bij de IBAN-Naam Check van SurePay. Intern is het nu verplicht om een naam- en nummercontrole uit te voeren bij huidige én nieuwe leveranciers.

Naast het controleren van de naam en het rekeningnummer, worden ook typefouten in tenaamstellingen voorkomen. Hierdoor heeft Mitros altijd de juiste gegevens van haar leveranciers. Voorheen werden leveranciersgegevens niet gecheckt en was het niet zeker dat het geld terechtkwam op de juiste rekening.

Opgeschoond databestand

Naast deze voordelen, kan met de IBAN-Naam Check direct een controle uitgevoerd worden
en is de uitval bij online onboarding gereduceerd van 100 naar 10 tot 15%. Wanneer een claim
wordt aangevraagd, staat het bedrag er in de meeste gevallen binnen 4 werkdagen op.
Kortom: minder uren, minder administratief werk en minder uitval door het inzetten van deze
oplossing van SurePay.

Stukje zekerheid voor de toekomst

De IBAN-Naam Check draagt ook bij aan het interne controleplan en de ‘accounts payable’ controle van Mitros. Oude rekeningnummers worden geblokkeerd en het is mogelijk om een uitdraai te maken van alle gegevens via het dashboard. Dit is voor Mitros intern de bewijslast dat hun data up-to-date is en fraude en fouten voorkomen worden.

Voor in de toekomst is de IBAN-Naam Check bij de onboarding van nieuwe huurders een andere toepassing die mogelijk interessant is. Herman geeft aan dat Mitros hier een hoop mee wint, en het direct hebben van de juiste data, is klantvriendelijk.

Met de IBAN-Naam Check is Mitros meer ‘in control’, minder uren kwijt aan handmatige systeemaanpassingen en zit er geen vertraging in het versturen van betalingen.

Herman Verra, Senior financiële administratie Mitros

Meer interessante klantcasussen

IBAN-Naam Check voor Bedrijven helpt Grolsch bij het voorkomen van fraude

Na pogingen tot fraude bij een
internationale collega brouwerij, is
Grolsch gebruik gaan maken van de
IBAN-Naam Check voor Bedrijven.

Lees klantcasus  → 

Afname van fraude en fakebestellingen bij STRATO

Sinds de invoering van de IBAN-Naam
Check zien we ruim 80% minder
frauduleuze bestellingen ten opzichte
van een jaar eerder.

Lees klantcasus  → 

Uitval online onboarding gereduceerd van 100 naar 15%

Minder uren, minder administratief werk en minder uitval door het inzetten van deze oplossing van SurePay. 

Lees klantcasus  → 

Klaar om aan
de slag te gaan?

Meld je direct aan en ontvang de eerste 10 checks gratis!
Ontdek de voordelen van het integreren van onze API