Welke rekeningnummers kunnen worden gecheckt?

Alle Nederlandse rekeningnummers. SurePay kan al de IBAN-Naam-combinaties in jouw klant- en leveranciersbestanden checken zolang het Nederlandse IBANs zijn. Dit kunnen spaar- en betaalrekeningen zijn. Zakelijke en particuliere rekeningen. Van Rabobank en van andere Nederlandse banken.
Voor buitenlandse IBANs kan SurePay helaas onvoldoende dekking bieden, want SurePay heeft geen wereldwijde toegang tot de klantgegevens van buitenlandse banken.

Hoe is databeveiliging geregeld?

Voor de Betaalrelatie Check is het nodig dat er bestandsuitwisseling plaatsvindt tussen jouw organisatie en SurePay. Het betreft veelal gevoelige persoonsgegevens en daarom is het van het grootste belang dat transport en opslag van de data goed is beveiligd.

Voor een eenmalige bestandscheck maken wij gebruik van mSafe. Voor elke opdrachtgever maken wij een eigen, beveiligde omgeving aan in mSafe waar je jouw bestanden uploadt en onze resultaatbestanden downloadt. Vraag hier de bestandsspecificaties aan.

Wil je de BetaalrelatieCheck inbouwen in jouw bedrijfsproces, zoals klantacceptatie of uitbetalingen? Dan kun je hier de API specificaties aanvragen.

Hoe lang duurt het om een bestand te laten checken?

Dit is afhankelijk van de afspraken die we maken, maar wij kunnen jouw bestand binnen enkele uren checken en de resultaten dezelfde dag aan je terugleveren.

Kan ik de Betaalrelatie Check in mijn bedrijfsproces integreren?

Jazeker. Dat kan. Je bouwt dan de API in uw bedrijfsproces in. Je schiet via de API individuele checkverzoeken in bij SurePay en ontvangt meteen de respons. Dit kan handig zijn in processen als klantacceptatie en uitbetalingen. Vraag hier de API specificaties aan.

Wat kost de Betaalrelatie Check?

De API kost € 625 per maand inclusief 2.500 checks. Elke extra check kost 25 cent. Facturering is maandelijks.

Een eenmalige check van uw bestand is al beschikbaar vanaf € 2.500 inclusief account set up en 10.000 records. Wil je vervolgens maandelijks jouw nieuwe klanten, leveranciers of mutaties laten checken, dat kan vanaf € 400 per maand.

Vraag hier een vrijblijvende offerte aan.

Hoe wordt mijn bedrijfsnaam gecheckt?

Als jouw klanten een online overboeking aan je willen doen, en zij voeren uw bedrijfsnaam en IBAN in, dan vindt de check plaats. We checken de ingetoetste naam tegen de gegevens die bekend zijn bij de bank. Komt de naam overeen, dan verschijnt er geen melding en kan jouw klant de betaling gewoon uitvoeren. Wijkt de naam af, dan tonen wij de naam van uw bedrijf zoals die bekend is bij de bank. Jouw klant kan de betaling dan alsnog uitvoeren, of afbreken.

Heb je een zakelijke rekening bij Rabobank, ING Bank, SNS Bank, Regiobank, ASN Bank of bij ABN AMRO? Dan checken we de ingevoerde naam ook tegen uw handelsnamen uit het Handelsregister van de Kamers van Koophandel. Deze check kunnen we helaas nog niet uitvoeren op rekeningen bij andere banken. Dat kan pas, zodra zij de IBAN-Naam Check hebben ingevoerd.

Een melding kan leiden tot onzekerheid bij jouw klanten of zij inderdaad naar het juiste bedrijf overmaken. Om onnodige navraag te voorkomen, is het handig als de naam op facturen overeenkomt met de tenaamstelling bij de bank.

Mijn bedrijfsnaam wordt niet goed gecheckt.

Het kan voorkomen dat jouw bedrijfsnaam niet goed wordt gecheckt. Dit geldt bijvoorbeeld als jouw IBAN nieuw is en er nog geen klanten gebruik van hebben gemaakt. Of als de tenaamstelling van jouw factuur afwijkt van de gegevens waarmee je bij de bank bekend bent. Uw klanten zien dan een melding met de naam waarmee je bekend bent bij de bank. Dit kan zorgen voor navraag en vertraging. Dit kun je voorkomen door jouw factuur aan te passen, en hierop ook de bedrijfsnaam te vermelden waarmee je bij de bank bekend bent.

Wij kunnen alleen checken tegen uw handelsnamen indien u een zakelijke rekening heeft bij Rabobank, ING Bank, SNS Bank, Regiobank, ASN Bank of bij ABN AMRO. Voor rekeningen bij andere banken geldt dat wij pas op handelsnaam kunnen checken zodra de bank de IBAN-Naam Check heeft ingevoerd.

Ik heb een zakelijke rekening. Welke gegevens worden gecheckt?

Je hebt een zakelijk rekening bij de Rabobank, ING Bank, SNS Bank, Regiobank, ASN Bank of bij ABN AMRO.

De ingevoerde bedrijfsnaam wordt gecheckt tegen de gegevens van zowel de bank als het KvK Handelsregister. De gegevens uit het KvK Handelsregister, waaronder mogelijk meerdere handelsnamen, zijn gebaseerd op het door jouw opgegeven KvK Nummer bij de desbetreffende bank.

Je hebt een zakelijke rekening bij een andere bank.

Ja, ook dan wordt de ingetoetste bedrijfsnaam gecheckt, maar alleen tegen de gegevens zoals ze bij de bank bekend zijn. Niet tegen jouw handelsnamen in het KvK Handelsregister. Op dit moment wordt alleen bij zakelijke rekeningnummers van de Rabobank een check bij de KvK gedaan. Als andere banken zich aansluiten bij de IBAN-Naam Check, controleren we ook voor die rekeningnummers de ingevoerde bedrijfsnaam tegen de handelsnamen van de KvK.

Kan mijn klant nog wel betalen bij een foutmelding?

Ja dat kan. De melding blokkeert de betaling niet. Als een klant een foutmelding krijgt, kan hij de melding naast zich neerleggen en de betaling gewoon uitvoeren.

Kan ik mijn betaalbatch laten checken?

De IBAN-Naam Check wordt niet uitgevoerd op betaalbatches die door zakelijke klanten bij de bank worden aangeleverd. De check werkt alleen bij individuele betalingen.

Voor deze toepassing biedt SurePay de Betaalrelatie Check aan. De Betaalrelatie Check schoont klanten- en leveranciersbestanden op. Ook kun je hem inbouwen in jouw bedrijfsprocessen zoals klantacceptatie. Ben je hierin geïnteresseerd, laat het ons dan weten.

Direct naar meer informatie over de Betaalrelatie Check

Werkt de check bij al mijn klanten?

Nee. De IBAN-Naam Check is nu ingevoerd bij Rabobank, ING Bank, SNS Bank, Regiobank, ASN Bank & ABN AMRO. Dat betekent dat alleen klanten die bankieren bij een van deze banken een melding te zien krijgen als de ingevoerde naam niet klopt bij het rekeningnummer. Klanten die bankieren bij andere banken krijgen nog geen melding. Wil je weten of zij de IBAN-Naam Check ook gaan voeren en per wanneer? Informeer dan bij jouw bank.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Neem dan contact met ons op!

Confidental Infomation