Hoe wordt mijn bedrijfsnaam gecheckt?
Als uw klanten een online overboeking aan u willen doen, en zij voeren uw bedrijfsnaam en IBAN in, dan vindt de check plaats. We checken de ingetoetste naam tegen de gegevens die bekend zijn bij de bank. Komt de naam overeen, dan verschijnt er geen melding en kan uw klant de betaling gewoon uitvoeren. Wijkt de naam af, dan tonen wij de naam van uw bedrijf zoals die bekend is bij de bank. Uw klant kan de betaling dan alsnog uitvoeren, of afbreken.
Heeft u een zakelijke rekening bij Rabobank, ING Bank, SNS Bank, Regiobank, ASN Bank of bij ABN AMRO? Dan checken we de ingevoerde naam ook tegen uw handelsnamen uit het Handelsregister van de Kamers van Koophandel. Deze check kunnen we helaas nog niet uitvoeren op rekeningen bij andere banken. Dat kan pas, zodra zij de IBAN-Naam Check hebben ingevoerd.
Een melding kan leiden tot onzekerheid bij uw klanten of zij inderdaad naar het juiste bedrijf overmaken. Om onnodige navraag te voorkomen, is het handig als de naam op uw facturen overeenkomt met de tenaamstelling bij de bank.