1. Nieuwe services en een record aantal checks

In 2020  hebben we een enorme groei doorgemaakt, met nieuwe oplossingen voor banken, zoals de Overstap Check en SurePay PayID. De IBAN-Naam Check voor Bedrijven groeide met 1719%. Dagelijks waarschuwden we zo'n 100.000 keer voor fraude en fouten. Zorg dus dat je zeker weet dat de waarschuwing dat naam en IBAN niet bij elkaar horen, niet voor niks werd gegeven. Onze ontwikkelingen bleven niet onopgemerkt door experts en journalisten. We ontvingen meerdere Awards en nominaties. Hieronder blikken we terug op het  jaar 2020.

SurePay Statistieken 2020 Totaal aantal checks sinds 2017

Aantal checks in 2020: >1.000.000.000

25+
Banken maken gebruik van IBAN-Naam Check
125+
Organisaties maken gebruik van IBAN-Naam Check
Vermindering factuurfraude
Gemiddelde uptime
Dagelijkse waarschuwingen voor betaling naar verkeerde persoon of bedrijf
3.294.474
Waarschuwingen voor opgeheven rekening in 2020
Minder frauduleuze bestellingen
75ms
Gemiddelde responstijd

2. Bedrijven enthousiast over de IBAN-Naam Check

Bij Bedrijven zagen we een spectaculaire groei van 1719% van het aantal checks. Inmiddels maken meer dan 125 organisaties gebruik van de IBAN-Naam Check. Hiermee worden processen efficiënter en veiliger en neemt de kans op fouten en fraude af.

De resultaten zijn indrukwekkend:

• 90% minder uitval bij onboarding
  • 81% minder factuur fraude
  • 80% minder frauduleuze bestellingen
  • 50% minder oninbare rekeningen

Lees meer   of lees de klantcasus van STRATO of Neosmart

Onze service is geïntegreerd door meer dan 25 banken en meer dan 125 organisaties

3. Nieuwe banken aangesloten

Ruim 98% van het Nederlandse betalingsverkeer wordt door ons gecheckt. Mede dankzij de nieuwe samenwerkingen met de volgende partijen:

Nieuw product

4. Rabobank introduceert 06-Betalen met SurePay PayID

Klanten van Rabobank kunnen nu geld overboeken naar een 06-nummer. Deze innovatie is mogelijk gemaakt door SurePay PayID en geïntegreerd in de API van IBAN-Naam Check.
Elke bank kan hiermee in de eigen omgeving veilig en betrouwbaar betalen naar 06-nummers aanbieden. Op dit moment werkt 06-Betalen alleen voor Rabobank klanten en hopen we snel andere banken aan te sluiten.

Nieuw product

5. Introductie van de Overstap Check

Met de Overstap Check van SurePay zie je meteen of een contactpersoon of bedrijf is overgestapt naar een andere bank. Door gebruik te maken van de Overstap Check voldoet een bank aan de BIBI (Betaler Informeren Bij Initiatie) richtlijn van de Betaal Vereniging Nederland en kan de gebruiker de nieuwe IBAN direct opslaan in het adresboek.

BNG heeft als eerste bank de Overstap Check geïntroduceerd voor haar klanten. “Na de IBAN-Naam Check is het toevoegen van de Overstap Check voor ons een logische stap. Klanten boeken hierdoor minder snel geld over naar een verkeerd rekeningnummer.” aldus Kaj Heins, productmanager bij BNG Bank.

Inmiddels gebruikt een aantal andere banken de Overstap Check of zal deze begin 2021 introduceren. De Overstap Check is ook beschikbaar voor bedrijven, bijvoorbeeld om rekeningnummers voor incasso up to date te houden.

6. Klanten bevelen IBAN-Naam Check aan

In november ontvingen onze klanten de  tevredenheidsmeting. We delen met trots de cijfers die we krijgen voor de tevredenheid over ons bedrijf en onze dienstverlening. We zien dat het weinig moeite kost om de IBAN-Naam Check af te nemen en de klantloyaliteit wordt (zeer) hoog beoordeeld. Wat we daarnaast ook erg waarderen is de feedback die we ontvingen van klanten die actief meedenken om onze dienstverlening nog beter te maken en productideeën - of wensen kenbaar maken.

Hier gaan we hard mee aan de slag en vanzelfsprekend staan we altijd open voor verbeteringen en suggesties!

7. Klantcases

• Grolsch

Gewijzigde of nieuwe data kunnen checken en inzicht krijgen in actieve leveranciers met de IBAN-Naam Check zorgt voor veel zekerheid en transparantie intern.

• a.s.r. verzekeringen

Soepele implementatie en communicatie, uitval bij online onboarding gereduceerd van 100 naar 10 tot 15%.

• STRATO

Het aantal frauduleuze bestellingen bij STRATO is met ruim 80% afgenomen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

• BNG Bank

Soepele implementatie van IBAN-Naam Check én Overstap Check bij BNG Bank. Binnen 4 weken (2 sprints) was de verbinding tussen onze systemen en de API van SurePay gerealiseerd.

• NeoSmart

Door de SurePay IBAN-Naam Check  te integreren, hebben we het aantal fraudegevallen en oninbare rekeningen drastisch kunnen terugbrengen. Dat is gunstig voor onze bestaande klanten!

8. Awards en nominaties

Als kers op de taart willen we afsluiten met de prachtige erkenningen die we dit jaar hebben mogen ontvangen bij gerenommeerde awards.

Meer over SurePay

Wij leveren de IBAN-Naam Check aan banken en bedrijven. Met de IBAN-Naam Check controleer je of je betaalt aan de juiste persoon of het juiste bedrijf. Door de integratie van onze controle op IBAN en naam in je systemen, maak je jouw processen efficiënter, veiliger en neemt de kans op fraude en fouten af.

Bekijk onze services

Confidental Infomation